Верховна рада включила до порядку денного сесії проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ”
19 вересня Верховна рада включила до порядку денного сесії проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" за № 2143 від 13.09.2019. Відповідно до Пояснювальної записки, метою законопроекту є створення законодавчих передумов для виконання положень Конституції України та Європейської хартії місцевого самоврядування в частині реалізації права жителів м. Києва самостійно вирішувати, в межах Конституції та законів України, питання місцевого значення, наближення органів місцевого самоврядування до громади міста Києва, а також уточнення повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з метою надання можливості громаді міста Києва впливати на політичні та соціально-економічні процеси у столиці. Про те наскільки законодавча ініціатива відповідає Конституції України адвокат, засновник компанії Vanash Urban Lawyers Денис Ванаш надав свій коментар інтернет-виданню Апостроф: Так, законопроектом Голові Київської міської державної адміністрації надаються повноваження по перевірці та опротестуванню актів органів чи посадових осіб місцевого самоврядування міста Києва, крім, актів, що віднесені до предмету державного нагляду (контролю) інших органів державної влади з мотивів їх невідповідності публічним інтересам територіальної громади, Конституції та/або законам України. Проте, Конституція передбачає призупинення дії рішень органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України в установленому законом порядку з одночасним зверненням до суду. Відповідно, внесення такого порядку в закон не суперечить Конституції. Однак, Конституцією визначено лише два мотиви для призупинення дії рішень органів місцевого самоврядування: невідповідність акту Конституції та/або закону України. Відповідно, призупинення дії рішень органів місцевого самоврядування на підставі невідповідності публічним інтересам громади, виходить за межі норм ч. 2 ст. 144 Конституції, а відтак суперечить їй. З повною версією матеріалу можна ознайомитись тут.